BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

marți, 20 octombrie 2020

porti. si chei

Articol publicat pe LiterNet: https://agenda.liternet.ro/articol/24981/Mihaela-Bar/Porti-Si-chei.html


Am reintalnit poezia.

Si doamne cum e sa curg pe firul ei...

Nu e ca si cum o pierdusem vreodata, dar acum i-a revenit momentul...
Imi dadeam iar seama ca nu e despre cuvinte
Si da. Cuvintele au rolul lor. Sunt foarte importante. Si e foarte important sa fie atent alese. Si folosite
Dar ele sunt de fapt doar o poarta
O...unealta
O cheie
Care deschide
Poezia e despre spatiul dintre
Despre SPATIU
si TRAIRE
si apoi mai e actorul
Care se lasa sa curga in insiruirea cuvintelor si senzatiilor
Si ne faciliteaza drum
Aseara am revazut pentru a nu stiu cata oara, piesa Dac'as fi rege de Radu Stanca
Cu un Sorin Misiriantu care o traieste ca si cum a fost scrisa pentru el. Ca si cum e despre el... e magic sa il vad acolo
Si l-am vazut de zeci de ori deja... si e mereu nou. Mereu ACOLO. Parca descopera din nou ceva in aceleasi cuvinte. Parca, chiar daca a recitat versurile astea de atat de multe ori, ajunge iar sa fie surprins de ele, pe masura ce ele se desfasoara in fata lui...
Si le creeaza iar si iar pentru noi...
Actorul
Aaaaa si mai avem "chei". Muzica e tot o poarta.
Si m-am trezit din nou cu atata usurinta transpusa in alte lumi.
In alt spatiu
Prelucrand subtil bucati din fiinta mea
Lasandu-ma sa curg in drumul deschis de altii, dar care era de fapt despre MINE
si am curs
Si doamne cat de magic e asta
Atat de simplu
Sa merg la o piesa de teatru
Sa citesc poezie
Sa ascult un actor traind poezie
Sa ma invaluie muzica de chitara. (ai fost genial aseara, Ionut Mangu)
Si eu sa pot sa...zbor (?)
Ca da. Este despre alte lumi. Si totusi adanc si intim doar despre mine
Chei
Si porti
Ce bine ca ne sunt lasate asa de multe aici la indemana
Ce bine ca sunt oameni care ni le faciliteaza
Care ne arata
Ne sustin sa le vedem
Si de aici e drumul nostru
Al fiecaruia
Eu, aseara, am retrait poezie. Si teatru. Si muzica
Si azi, viata e inca un pic mai bogata
Multumesc




0 comentarii: